søndag 11. oktober 2009

Elevar kan ikkje ...

... bruke PC-en effektivt. Mykje av bruken har vore spel og chatting. Dei få dokumenta som er laga, er laga på fellesmaskiner på skula og/eller heime. Dei er i beste fall lagra på minnepinne eller tilfeldig på den maskina som vert brukt. På internett nyttar dei nokre få, faste sider og har hatt liten bruk for favorittmerking. Dette syner seg i stadig leiting etter tidlegare laga dokument og nettsider dei har vore inne på hugsar dei ikkje adressa til. Dei kan ikkje organisere dokument og nettadresser slik at dei finn dei att. Når VG1-elevane får sin eigen PC må dei lærast opp til organisering av denne.
Mange lærarar slit med denne organiseringa sjølve og då er det ikkje å vente at elevane skal klare det. Her må skuleleiinga ta ansvar og sørge for ein felles strategi.

For VG1 elektrofag har eg utarbeidd ein mal for organisering av dokumentmappa på elevane sine PC-ar. Denne er presentert for dei andre lærarane som har klassa. Som kontaktlærar sørga eg for at elevane la opp denne mappestrukturen. Strukturen og innhaldet i fagmappene må den enkelte faglærar ta ansvar for.
Slik er framlegget til organisering av dokument:


Tilsvarande bør favorittsider organiserast i nettlesaren.


Korleis dette kjem til å fungere står att å sjå, men det kan (truleg) ikkje bli verre enn fjorårets leiting. Dette er fyrste steg på vegen til å få ei effektiv nytting av PC-en og den informasjonen som er å finne ute i verden. Dette gjeld både digital informasjon og den kunnskap som enkeltindivida har. Den digitale informasjonen kan alle hente inn når dei får bruk for den. Kunnskap det enkelte individ har er vansklegare å få tak i og innhenting må planleggast. Her kjem bygging av nettverk inn, men det er tema ein anna gong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar